Sunday, July 10, 2011

Bangsaku Diperkotak-katikkan dengan MO yang sama

Assalammuaalaikum and hai...

Yes, that's is the tittle on the aftermath of the illegal street demo happened in my beloved country,Malaysia. Same person behind it, same agenda since the first time he did it when he was in Uni. So, doesn't make any different right? The only difference is, his getting older and unwise.

 Insan yg  makin tua and tak sedar diri akan keadaan dirinya masih dalam keadaan berdolak-dalik demi mengelak dari kebenaran terbongkar dengan pelbagai tuduhan keatasnya, sekali lagi, menggunakan MO yg sama seperti 12 tahun yg lalu, untuk mengelak berdepan dengan hal sebenar.

Diri ini tidak pernah faham mengapa orang ramai masih sukakan beliau, masih sukakah atau masih dibayarkah?? Menuntut sesuatu yang rasional namun disebaliknya ada agenda lain.

Persoalan TERBESAR dan TERPELIK ialah, mereka dah dapat mengadap Ke Bawah Duli Seri Paduka Yang Di-Pertuan Agong (YDPA), namun tidak mahu menyerahkan memorandum kepada baginda?? Apakah hal sebenar yang mereka inginkan? Sembang petang sahajakah?? atau bagaimana???
 Ya, kekacauan yang mereka inginkan sebenarnay, kerana mereka ingin dunia melihat mereka ini teraniaya dan tertindas walhal, keadaan mereka tidak seteruk yang digambarkan. Dah pergi buat perhimpunan haram, kenalah tindakan. Usahlah hendak membanding negara kita ini dengan negara lain lagi, kalau hendak sangat, pindahlah ke negara yang menjaga hak yang mereka nak sangat tu? Percayalah, Allah itu Maha Adil, dalam hal tindas-menindas orang ni, Allah akan membela insan yang teraniya dan akan membela mereka semua.

Marilah kita tunggu dan lihat siapa yang terkena. Siapa penindas, siapa tertindas? Allah Maha Adil, lagi Maha Bijaksana.

No comments:

Post a Comment